Vil du spille med oss?

Vi tar gjerne i mot nye medlemmer. Høyest på ønskelisten står flere bassister og bratsjister. Om du ikke skulle spille noen av disse instrumentene er du alltid velkommen til å kontakte oss for å se om vi har plass. USO har også en liste over aktive vikarer som inviteres til å bli med på prosjekter med ekstra besetning eller der de faste medlemmene ikke kan delta.

Dersom du har lyst til å spille med oss, ber vi deg sende en e-post til uso.post(at)gmail.com og fortelle oss hva du har av orkestererfaring og hvorfor du vil spille hos oss. Prosessen når vi mottar en slik henvendelse er tredelt: (1) styret gjør en siling utfra din bakgrunn og orkesterets behov, (2) gruppeleder inviterer til et prøveprosjekt når det er åpning i den aktuelle gruppen, og (3) etter endt prøveprosjekt instiller gruppeleder på (a) opptak, (b) prøvespill eller (c) at du henvises videre til et annet ensemble. Hvis du klikker på Forsiden finner du ut hva vi øver på akkurat nå.

Det koster kr 1250,- i semesteret å være medlem hos oss. Studenter betaler kr 550,-. Inkludert i medlemskapet får du instrumentforsikring gjennom NASOL (Norske Symfoniorkestres Landsforbund). Det første halvåret du er med trenger du ikke å betale kontingent, men da er du heller ikke med i forsikringsordningen. Ønsker du ikke å være med i forsikringsordningen er medlemskontingenten 1050,- (350,- for student) per semester.

Vi gleder oss til å bli kjent med deg!